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ダイソンの開発キーマンにインタビュー 日本市場攻略の秘訣やカリスマ創業者の魅力を語る(英文付き) (2/4ページ)

Q.ダイソン全体の従業員数や日本人スタッフの数は?

 (How many staff work at Dyson worldwide? And how many Japanese people work in your company?)

 「世界中に約1万人の従業員がいて、うち3500人がエンジニアです。ダイソンで働く日本人スタッフは250人です。余談ですが、我々はこの3500人のエンジニアのために毎週800万ポンド(約12億円)を研究開発の分野に投資しています」

 (We have more than 10000 staff in our company worldwide, and 3500 of them are engineers. There are 250 Japanese people working at Dyson. Really interestingly, that 3500 people all over the world, we actually invest 8million pounds into Research and Development every week.)

Q.日本人、特に日本人女性はヘルス&ビューティーに興味のある人が多いと思いますが、製品を開発するときに日本市場は強く意識しますか?

 (You are in charge of the Health & Beauty division. Japanese people, women in particular, are self-conscious about how they appear, and this is the area that is very interesting for them. Did you have Japanese consumers in mind when you developed your products?)

 「我々は必ず試作品をお客様にテストしていただきます。これら試作品は何年も先に市場に投入される最新技術を搭載していますので、テストされるお客様とは非常に厳しい秘密保持契約を結んでいます。日本をはじめ、中国、アメリカ、欧州などたくさんの国の方に参加していただきます。我々はできるだけ消費者のニーズを把握したいのです。不思議であり当然でもあるのですが、消費者は自分が本当に必要としていることは、まだわからないのです。(米自動車メーカー「フォード」の創設者である)ヘンリー・フォード氏のエピソードですが、もし彼が消費者に何が欲しいのかと質問したならば「より速い馬を作って欲しい」と言ったはずだ-という有名な言葉があります。クルマという乗り物を知らなければ「自動車」という発想にはならないわけです。我々はお客様とお話しすることが大切だと思いますし、彼女たちに新しい技術を見せて使用感を聞くことが重要です。ただ、我々が一番高い関心を持っているのは、その新技術に対してどのような反応を示すのか、ということです。お客様の反応や意見次第では、我々が進んできた開発路線を完全に変えることもあるわけです。ダイソンらしい特徴でもありますが、様々なことを試みて絶対に諦めないということです。ミスが許され、還元されるような会社です。こうして完成品を消費者に届けるのです」

 (We always test our prototypes on consumers, that consumers are sworn to secrecy because quite often this is years-in-advanced products, and we do a lot of testing of our new technology, new ideas on Japanese consumers, Chinese, American, European and everyone in the world to make sure we understand their needs. Quite often, consumers themselves don't know what they want. There was a very famous quote by Henry Ford, who said "If I'd asked my consumers what they wanted, they'd have said faster horses". Not a car. So, our job is to go and talk to the consumers, show them the technology, get them to use that technology. But what we are actually looking for is how they react into it. Sometimes from those conversations, discussions and observations, we completely change our minds. It's a very core Dyson traits to have. Just keep on trying until we get it right. Learn from our mistakes. Try till we get the perfect product, and then share it with the consumers.)

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